Uw BaByliss garantie

Uw BaByliss garantie Indien uw apparaat ondanks al onze inspanningen op het vlak van ontwikkeling en productie toch een defect vertoont tijdens de garantieperiode, en indien het defect kan worden bewezen, dan zal BABYLISS SPRL uw product zo snel mogelijk via uw verkoper vervangen.
Bij problemen tijdens het gebruik raden we u aan om eerst en vooral de handleiding te raadplegen en na te gaan of uw product correct aangesloten en indien van toepassing opgeladen is.

< Ga naar de startpagina
  • Garantievoorwaarden van BaByliss

    De garantie wordt niet rechtstreeks door BaByliss uitgevoerd. Enkel de verkoper is verantwoordelijk voor de toepassing van de garantie.

    U hoeft uw apparaat niet naar de klantendienst op te sturen om het te laten herstellen. Er bestaan geen vervangonderdelen voor de BaByliss producten.

    Tijdens de garantieperiode zal de verkoper uw apparaat na controle van het defect en het garantiebewijs vervangen door een identiek of gelijkwaardig nieuw BaByliss product. U hoeft enkel naar het verkooppunt van uw apparaat te gaan, uw defecte apparaat mee te nemen en uw aankoopbewijs voor te leggen, of contact op te nemen met de webshop waar u uw apparaat kocht. Er worden u geen dossierkosten aangerekend.

    Tijdens deze periode zal BABYLISS SPRL geen enkele vergoeding uitbetalen.

    BaByliss geeft garantie op het product:

    • dat bij een verkoper gekocht werd

    • op vertoon van de originele factuur of het originele kasticket met vermelding van de naam van de verkoper, de datum van aankoop en het referentienummer van het apparaat.

    De garantieperiode begint op de datum van aankoop bij de verkoper, zoals vermeld op het aankoopbewijs, en eindigt afhankelijk van de garantieperiode zoals vermeld in de tabel hieronder.

  • Garantie per producttype
    Productcategorieën Garantieperiode
    Voor haar

    Haar

    (haardroger, krultang, warmeluchtborstel, stijltang)

    2 jaar, 3 jaar, 5 jaar

    Epilatie

    (epileerapparaat met pulslicht, mechanisch epileerapparaat, elektrisch scheerapparaat)

    2 jaar

    Beauty

    (manicure/pedicure, verlichte spiegel)

    2 jaar
    Voor hem

    Haar

    (haartrimmer)

    2 jaar, 3 jaar, 5 jaar

    Baarden

    (baardtrimmer)

    3 jaar

    Multifunctioneel en lichaam

    (multifunctionele trimmer, neus- en oortrimmer)

    2 jaar, 3 jaar

    Voor de exacte garantieperiode van uw product raadpleegt u de garantiekaart die bij uw product zit. De garantie dekt alle productiefouten of gebreken, maar is enkel onder bepaalde voorwaarden van toepassing. Met name:

    • Het apparaat mag enkel gebruikt zijn voor de beoogde doeleinden, zoals aangegeven in de handleiding, en in een niet-professionele context.

    • De garantie is niet van toepassing voor slijtage te wijten aan slecht gebruik, een val, demontage, herstellingen of wijzigingen aangebracht door personen die niet door BaByliss erkend werden, nalatigheid, gebruik bij niet-geschikte elektrische spanning of in combinatie met niet-geschikte opzetstukken of consumptiegoederen.

    • Opzetstukken en consumptiegoederen vallen niet onder deze garantie.

    • De garantie is niet van toepassing op schade die door een natuurramp, zoals een brand of wateroverlast, werd veroorzaakt.

    Deze BaByliss garantie is een aanvulling op de wettelijke garantie zoals vermeld in artikel L. 217-4 tot L. 217-14 van de consumptiewetgeving en de garantie voor gebreken, mits naleving van de voorwaarden zoals vermeld in artikel 1.641 tot 1.649 van het burgerlijk wetboek.

    Uittreksels van de consumptiewetgeving

    Art. L. 217-4. "De verkoper moet goederen leveren die met het contract overeenstemmen en deelt gebreken mee bij de afgifte. Hij deelt ook gebreken in verband met de verpakking, montage- of installatie-instructies mee als hem dat door het contract opgelegd werd of als dit onder zijn verantwoordelijkheid uitgevoerd werd."

    Art. L. 217-12. "De rechtsvordering als resultaat van de niet-overeenstemming verjaart na twee jaar vanaf de levering van het artikel."

    Art. L. 217-5. Het artikel moet volgens het contract:
    1. geschikt zijn voor gewoon gebruik dat van een gelijkaardig product wordt verwacht en, indien nodig:
    - beantwoorden aan de beschrijving die door de verkoper wordt gegeven en de kwaliteiten bezitten die de verkoper in de vorm van een staal of model aan de koper heeft voorgelegd;
    - de kwaliteiten bezitten die een koper wettelijk kan verwachten na de publieke verklaringen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, vooral in reclame of etikettering;
    2. of de kenmerken bezitten die door de partijen werden bepaald in een gezamenlijk akkoord of geschikt zijn voor elk speciaal gebruik door de koper, waarvan de verkoper kennisgenomen heeft en wat de verkoper aanvaardt.

  • Onderdelen en opzetstukken

    U hoeft uw apparaat niet naar de klantendienst op te sturen om het te laten herstellen. Er bestaan geen vervangonderdelen voor de BaByliss producten. U kunt de verschillende opzetstukken en consumptiegoederen die nodig zijn voor het gebruik van het product aanschaffen gedurende een periode van minimaal 5 jaar vanaf de aankoopdatum.
    Voor problemen met betrekking tot de garantie of om opzetstukken te bestellen, neemt u contact op met onze klantendienst, via e-mail op info_babyliss@conair.com of telefonisch van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:45 u en op vrijdag van 08:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 15:30 u. uur op +32 4 345 60 60.